اقتصاد و سرمایه گذاری ، کارآفرینی
اقتصاد ، سرمایه گذاری ، کار آفرینی
 
 
سه شنبه 31 شهریور 1394 :: نویسنده :

طی دو ماه اخیر با به سرانجام رسیدن توافقات 1+5 با ایران این انتظار در بین جامعه ایجاد شد که نرخ ارز، خودرو، مسکن و کالای مصرفی تا حد زیادی کاهش یابد، اما در این مدت تغییری در این زمینه ایجاد نشده است. از طرف دیگر فعالان حوزه بورس انتظار داشتند تا شاخص‌ بورس رشد چشم گیری داشته باشد، غافل از آنکه بعد از برجام با کاهش هم روبه‌رو شد.
 
هنوز تحریمی لغو نشده است
 
ابراهیم بهادرانی مشاور عالی اتاق بازرگانی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،‌ درباره علت تغییر نکردن شرایط به این نکته اشاره می‌کند که به نتیجه رسیدن توافق و امضای آن به این مفهوم نیست که همه چیز یک شبه تغییر کند، چرا که هنوز اتفاقی نیفتاده است و تازه قرار است تحریم‌ها در یک فرآیند زمانی از ابتدای سال 2016 میلادی و تقریبا دی ماه به مرور برداشته شود که مهمترین آن تحریم‌های بانکی است.
 
وی تصریح کرد: تنها اتفاقی که افتاده، امید به آینده در بخش‌های مختلف اقتصادی کشور است، اما واقعیت این است که ما هنوز حتی نمی‌توانیم گشایش اعتبار اسنادی انجام دهیم و تحریم‌های بیمه‌ای و حمل و نقل نیز برداشته نشده است.
 
جریمه یک بانک انگلیسی برای باز کردن حساب چند ایرانی
 
بهادرانی با ذکر مثالی از برخورد برخی شرکت‌های اروپایی گفت: همین چند روز اخیر یک بانک انگلیسی بنا داشت، برای چند نفر ایرانی حساب باز کند، از سوی استاندارد چارتر تذکر گرفته و بنا است، به دلیل این کار جریمه شود و این بدان مفهوم است که برای برداشته شدن تحریم‌ها باید همچنان صبر کرد.
 
به گفته این کارشناس اقتصادی این امری است طبیعی که با ارتباط برقرار شدن ارتباط بین بانکی هزینه جابه‌جایی پول کمتر شود، چرا که اکنون در دوران تحریم همین مسئله خود مفسده‌ای را از طریق واسطه‌ها و صرافی‌ها در قیمت تمام شده ایجاد کرده است.
 
وی خاطر نشان کرد: باید یک محاسبه سرانگشتی دید تحریم‌ها چقدر سبب افزایش هزینه مبادله یا حمل و نقل شده است و نمی‌توان انتظار داشت، یک مرتبه خودروی 100 میلیون تومانی بشود 30 میلیون تومان.
 
مشاور عالی اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه در دوران تحریم بسیاری از کشورها در بخش‌های تکنولوژی با ما همکاری نمی‌کردند، خاطر نشان کرد: مجبور بودیم از طریق واسطه نیازهای این عرصه را تامین کنیم که تا 25 درصد هزینه به ما تحمیل می‌شد که انتظار می‌رود پس از تحریم این هزینه برداشته شده و قیمت تمام شده به همین نسبت پایین بیاید، اما این مسئله یک شبه اتفاق نمی‌افتد.
 
از یوزانس سالانه با سود 4 درصد تا تسهیلات 20 درصدی داخلی
 
بهادرانی این را هم گفت: که قبلاً خرید از طریق اعتبارات بانکی و یوزانس یک ساله با طرف خارجی و با نرخ سود سالانه 4 تا 8 درصد انجام می‌شد، اما اکنون باید تسهیلات را از بانک‌های داخلی با نرخ سود 20 درصد بگیریم که روی قیمت‌ها تاثیرگذار است.
 
هنوز خبری از گشایش اعتبار نیست/ سپرده 130 درصدی وارد کنندگان
 
وی اضافه کرد: قبلا برای خرید کالا با گشایش اعتبار اسنادی 10 درصد مبلغ را باید پرداخت می‌کردیم، اما اکنون تولید کننده برای واردات مواد اولیه باید 110 تا 130 درصد پول را نزد بانک پرداخت کند که ممکن است تا 6 ماه این پول بماند که خود رقم قابل توجهی را به وارد کننده تحویل می‌کند.
 
قیمت و کیفیت در بازار انحصاری خودرو تغییری نمی‌کند
 
بهادرانی در مورد کاهش نیافتن قیمت خودرو و امکان سرمایه‌گذاری مشترک خودروسازان داخلی با طرف خارجی گفت: اگر قرار باشد انحصار صنعت خودرو در دست همین دو خودرو ساز قرار گیرد، مطمئناً در قیمت و کیفیت تغییر چندانی اتفاق نمی‌افتد، ولی اگر شرکت‌های خارجی با تکنولوژی جدید وارد سرمایه‌گذاری مشترک شوند، طبیعتا به دلیل تولید بیشتر و صادرات قیمت هم کاهش خواهد یافت.
 
مشاور عالی اتاق بازرگانی تهران افزود: تا وقتی که با تعرفه بالا اجازه ورود خودرو نمی‌دهیم نهایتا خودروساز یک مقدار اندکی قیمت‌ها را تعدیل می‌کند اما نباید این را فراموش کرد که اکنون به دلیل تعداد محدود تولید خودرو قیمت تمام شده بالا می رود که با دنیا قابل رقابت نیست، در حالی که می‌توان در مشارکت بازار صادراتی خاورمیانه و آسیای میانه را در حوزه خودرو پوشش داد.
 




نوع مطلب :
برچسب ها : قیمت گذاری، قیمت گذاران، سرمایه گذاری، اقتصاد،
لینک های مرتبط :


جمعه 25 آبان 1397 12:27 ق.ظ
When I originally commented I clicked the "Notify me when new comments are added" checkbox and now each time a comment is added I get several emails with
the same comment. Is there any way you can remove me from that service?

Appreciate it!
چهارشنبه 23 آبان 1397 05:03 ب.ظ
Good day! I know this is somewhat off topic but I was wondering
if you knew where I could get a captcha plugin for my comment
form? I'm using the same blog platform as yours and I'm having difficulty finding one?
Thanks a lot!
یکشنبه 20 آبان 1397 01:51 ب.ظ
Lovely just what I was searching for. Thanks to the
author for taking his time on this one.
یکشنبه 20 آبان 1397 01:29 ب.ظ
Genuinely when someone doesn't know then its up to other viewers that they will assist, so here it happens.
یکشنبه 20 آبان 1397 12:43 ق.ظ
I'm gone to tell my little brother, that he sshould also go to
see this weblog on regular basis too obtain updated
fom ost up-to-date news update.
شنبه 19 آبان 1397 11:28 ب.ظ
Have you been wanting to get into the world of drop shipping, but didn’t know where to start?
This guide http://destyy.com/wXm77T will show you how to get started.
It’ll teach you where to buy all the stuff that can be sold for super high profits.
جمعه 18 آبان 1397 04:36 ب.ظ
Did you hear that Justin Bieber just got a face tattoo? He did.

Check out his latest ink by clicking here http://kudoflow.com/45cF You’ll be surprised when you see what’s above his eye!
جمعه 18 آبان 1397 04:04 ب.ظ
great points altogether, you simply gained a new reader.
What might you suggest about your publish that you
just made some days in the past? Any positive?
جمعه 18 آبان 1397 03:37 ب.ظ
This is a really good tip especially to those fresh to the blogosphere.
Simple but very accurate information? Many thanks for sharing this one.
A must read post!
جمعه 18 آبان 1397 03:35 ب.ظ
Do you or someone you know work with wood? If so, then you’ve definitely got to check this out
http://kudoflow.com/4zRl It’s jam packed with all the information that a
woodworker needs to know.
پنجشنبه 17 آبان 1397 11:32 ب.ظ
Hi all, here every one is sharing such familiarity, so
it's fastidious to read this web site, and I used to
pay a visit this blog all the time.
پنجشنبه 17 آبان 1397 07:06 ب.ظ
Usually I don't learn post on blogs, however I wish to say that this write-up
very compelled me to take a look at and do it! Your writing style has been surprised me.
Thank you, very nice article.
پنجشنبه 17 آبان 1397 02:44 ب.ظ
Lovely just what I was looking for. Thanks to the author
for taking his clock time on this one.
پنجشنبه 17 آبان 1397 01:40 ب.ظ
Hello, i read your blog occasionally and i own a similar one and i was just wondering if you get a lot of spam remarks? If so how do you prevent it, any plugin or anything you can advise? I get so much lately it's driving me mad so any assistance is very much appreciated.
پنجشنبه 17 آبان 1397 11:16 ق.ظ
Great beat ! I wish to apprentice at the same time as you amend your site, how can i subscribe for a blog web site? The account aided me a acceptable deal. I have been a little bit acquainted of this your broadcast offered bright transparent concept
پنجشنبه 17 آبان 1397 09:14 ق.ظ
Hiya! I know this is kinda off topic however I'd figured I'd ask. Would you be interested in exchanging links or maybe guest authoring a blog post or vice-versa? My website addresses a lot of the same subjects as yours and I feel we could greatly benefit from each other. If you're interested feel free to shoot me an email. I look forward to hearing from you! Terrific blog by the way!
پنجشنبه 17 آبان 1397 05:32 ق.ظ
Every guy needs to know a cam girl like http://www.camgirl.pw/wildtequilla/ She is a doll.
You’ll have a whole lot of fun with any girl at this site.
The type of fun that will put a smile on your face for
days to come.
چهارشنبه 16 آبان 1397 07:13 ب.ظ
I like what you guys are usually up too. This type of clever work and exposure!

Keep up the fantastic works guys I've incorporated you guys to
my own blogroll.
سه شنبه 15 آبان 1397 08:14 ب.ظ
I'm extremely impressed with your writing skills as well
as with the layout on your weblog. Is this a paid theme or did
you modify it yourself? Anyway keep up the excellent quality writing, it is rare to see a nice blog like this one today.
سه شنبه 15 آبان 1397 02:37 ق.ظ
Informative article, exactly what I was looking for.
سه شنبه 15 آبان 1397 02:27 ق.ظ
When I initially commented I clicked the "Notify me when new comments are added" checkbox and now each time a
comment is added I get four e-mails with the same comment.
Is there any way you can remove me from that service? Thanks a lot!
سه شنبه 15 آبان 1397 01:40 ق.ظ
After looking over a handful of the blog articles on your site, I really appreciate your technique of blogging.
I bookmarked it to my bookmark webpage list and will be checking back in the near future.
Take a look at my web site as well and tell me how you feel.
جمعه 11 آبان 1397 07:49 ب.ظ
Hello There. I found your blog using msn. This is an extremely well written article. I'll be sure to bookmark it and come back to read more of your useful info. Thanks for the post. I will certainly comeback.
پنجشنبه 10 آبان 1397 08:30 ب.ظ
Having read this I believed it was rather informative. I appreciate you taking the time and effort to put this article together. I once again find myself personally spending a lot of time both reading and posting comments. But so what, it was still worthwhile!
پنجشنبه 10 آبان 1397 03:25 ب.ظ
Fascinating blog! Is your theme custom made or did you download it from somewhere? A design like yours with a few simple tweeks would really make my blog shine. Please let me know where you got your design. Many thanks
چهارشنبه 9 آبان 1397 09:04 ب.ظ
Do you know what the most popular Halloween costumes are for 2018?
Check out http://destyy.com/wZ21KY and see what
they are. You’re really going to be surprised by number nine.
It’s definitely one you’re not going to forget any time soon.
سه شنبه 8 آبان 1397 06:26 ق.ظ
I just could not leave your web site prior to suggesting that I actually enjoyed the usual info an individual
supply on your guests? Is going to be again ceaselessly in order to check up on new
posts
سه شنبه 8 آبان 1397 04:40 ق.ظ
I do not even know how I ended up here, but I thought this post was good.

I don't know who you are but certainly you are going
to a famous blogger if you are not already ;) Cheers!
سه شنبه 8 آبان 1397 04:09 ق.ظ
This post presents clear idea for the new people of blogging, that in fact how to
do blogging and site-building.
سه شنبه 8 آبان 1397 03:51 ق.ظ
What's up, just wanted to tell you, I liked this post.
It was helpful. Keep on posting!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


نمایش نظرات 31 تا 60
درباره سایت


این سایت در زمینه اقتصاد و سرمایه گذاری و کار آفرینی فعالیت دارد.
آدرس اصلی سایت : investin-hor.ir

جستجو

آمار سایت
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :